Mi a Lét?
A válasz.Van válasz ? Nincs.Akkor az a „nincs” lesz a válasz.
Ha nincs az,amit keresünk,akkor megtaláltuk a választ.
A mindent átfogó Semmit,mely nem azonos az abszolút
semmivel,ami abszurd,azaz lehetetlen.
Az abszolút semmi olyan semmi lenne,hogy még a „nincs semmi”
sem lehetne. Semmilyen lét nem létezne.
Az abszolút nem más,mint a lét-nemlét azonossága,egységének
tökéletessége.Tehát az említett azonosság mint válasz üres arccal
bámul képünkbe,mi nem láthatjuk,viszont azonosulhatunk vele,
hisz ebben van ereje,vonzereje.Hatása több,mint vonzás,mert
egyben taszít is.Az azonosulást követően beáll a két erő egymást
kioltó abszolút állapota.Ez olyan állapot,mely mindent egységbe fog,
egyéniségekre bomló energiája szükségszerű függésben oldja fel
önmaga szabadságát,mely egyéniségén keresztül mutatkozik meg.
Ebben a tovább már nem oldható hangoltságban minden egyszerre
történik,megy végbe,s itt jön az a rész ,mely felfoghatatlannak
tűnik az emberi értelem számára.Hogyan is zajlik mindez?
Ha megválaszoljuk e kérdést,akkor megvan a válasz arra
a léttöbbletre is,melynek bizonyítását elvárták volna annak idején
Hegeltől – azóta is a fejéhez vágják...
Tehát nézzük meg a”nincs” választ!
Ez is magában hordozza a van-nincs azonosságát,abszolútumát.
S ami abszolút,az felettem áll,meghalad,de el nem hagy.
Gondolata bennem van,de nagyobb,mint amit elgondolhatok.
Anzelm „ontológiai”(Kant nevezte el így)istenérvének – szerintem -
legfontosabb része bontja ki,miként igaz az ,ami nagyobb,mint
ami elgondolható.
Ami felettem áll,de el nem hagy,az feltételezi bennem a fejlődés
magvát,képességét,s annak kifejlését.
„Ami nem hagy el,de nagyobb,mint én”-ből nem következik,
hogy hozzá fejlődöm,viszont az sem,hogy kizárjam eme utóbbi
lehetőségét.A „nem tudom”-mal önmagam zárom ki e folyamatból,
a „tudom”-mal szintén.Egyik esetben sincs létterem a fejlődéshez,
felzárkózáshoz,mert bezárom,megkötöm magam,rögzítem
a hozzáállásom,állapotom,akaratom,gondolataim fogja leszek.
A kíváncsi,kutatói szemléletre hangolt akarat/értelem
a „nem tudom,de tudni szeretném,tehát cselekszem”értelemben
a szellem mozog,értelemszerűen mozog,azaz halad előre,önmaga
felé.Minden lépéssel túlhaladja ,azaz meghaladja,de el
nem hagyja önmagát.
Ezt csupán úgy érheti el,ha az „ami meghalad,de el nem hagy”
elve bennem van.Ha gondolata bennem van,s megvalósulása
felé húz, megteremtéséért folytatott harc képét is ezen elv bírja,
akkor képes vagyok az állandó önmeghaladásra,vagyis
én vagyok maga az az elv,amit csak,és csakis kizárólag Istennek
tulajdonítanak.Miközben én tulajdonítottam eddig is Istennek azt,
ami engem illet.Én vagyok az,amit Isteni elvként megvalósulni látsz.
A többi csupán látszat,jelenség.Azért tudom elgondolni,mert nemcsak
elvként hordozom,hanem létezésemmel állandóan teljesítem.
Ez a Lét feladata,ez a Lét,azaz Isten állandó,abszolút fejlődése.
Én ,Te s a többi Egyén mint külön egész a Világ,a Lét
fejlődését segítjük elő azzal,hogy fejlődünk.Ami összeköt
bennünket,az a „külön”-öket szükségszerűen közössé
formáló„együtt”-lét,amely a „külön”-ökbe foglalt lehetőségi lét,
mely egyedül ok a szabad létezésre.
Amennyiben a külön-együtt egyszerre,egymástól
elválaszthatatlanul valósul meg,elmondhatjuk,hogy a világ
tett egy lépést előre.
A Lét fejlődött.Isten tökéletessége abban áll,hogy szabadon
fejlődhet.Szükségszerű,hogy szabadon fejlődjön,különben
nem valósulhat meg az”egyszerre” mozzanat – megszűnne minden,
azaz a minden-semmi azonossága,elválaszthatatlan,oszthatatlan léte.
Fejlődése nem más,mint létezése,maga a léttöbblet.
Többlet,mert létezik,fejlődik,s nem áll meg önmaga alapjában,
nem marad meg zártságában,hanem áttörve korlátozottságán,
végességén,azaz szükségszerűségén,szabadon robban önmaga
semmijébe,s valósítja meg lehetőségét.
Önmagát növeli képletesen úgy,hogy "teret hódít
jövőbe nyúló szemeivel".
A szellemi világban nincs fizikai sík,de a gondolati kép,képlet
önmagát képezi le,bontja ki,muszáj teljesülnie egy olyan
dimenzióban,hol formát ölthet.Ezért szellemi erejénél fogva
- a képlet bizonyítása végett - "nullpontra sűrűsödik",azaz
továbgondolja önmagát,logikai szükségében születendő
szabad - a semmibe futó - mozdulása,a puszta levését
téridő folyamatra ébreszti.
A Lét világra jön,létezése kozmikus méreteket ölt,
s továbbgomolyog a semmibe...
|